Stoomlocomotief S 3/6 BR18 voor spoor1

OcCre modelbouw
OC54002
    Levertijd:2-4 weken
Bestel
  • Beschrijving
  • Meer

Bouwpakket voor een stoomlocomotief van de Duitse Spoorwegen,
geschikt voor Spoor 1 (schaal 1:32)

Hier kunt u een leuk filmpje bekijken van deze locomotief, rijdend met een OcCre kustrijtuig.

Met deze stoomlocomotief en 1 of meer rijtuigen OC56000 kunt u een prachtige trein samenstellen

LET OP: Er wordt geen geluidsmodule door ons geleverd! Wilt u hier verdere informatie over hebben, mail ons even, dan sturen wij uw mail door naar een klant van ons die wel de geluidmodule heeft en hij zal u verder informeren.

De Br 18.4 werd ontworpen en gebouwd in de J. A. Maffei werkplaats in München, waar de eerste werd geleverd op 16 Juli 1908. De BR18.4 behoort tot de zogenaamde "Pacific" locomotieven met een asindeling 2'C1' en de typische grote wielen.
Koop een complete trein en krijg daarbij een aantrekkelijke korting op de rijtuigen! (Geldt alleen bij aanschaf ineens.)

LET OP: Er wordt geen motor bijgeleverd. Als u besluit om 1 of meer rijtuigen OC56000 met een OcCre stoomlocomotief te gaan gebruiken, dan is het noodzakelijk om 2 motoren (OC55003) in de tender te bouwen, koop die er dan direct bij. Met 2 motoren kan de loc dan tot max. 4 rijtuigen trekken.

Lengte: 720 mm, breedte: 100 mm, hoogte: 153 mm

Bij geen ander met Nederlandse bouwbeschrijving!
.
Voor deze stoomloc is ook een motorbouwset (OC55003), een sokkel (OC55103) en een verlichtingsset (OC55008) ter beschikking.

LET OP: Als u besluit om 1 of meer rijtuigen achter deze lococmotief te gaan gebruiken, dan is het noodzakelijk om een 2e motor (OC55003) in de tender te bouwen. Met de 2 motoren kunt u dan tot max. 4 rijtuigen door de loc laten trekken.

In het begin van de 19e eeuw was de BR18 de grootste machine ooit die gebouwd werd bij deze fabrikant en wordt nog steeds beschouwd als "de mooiste locomotief van de Duitse spoorwegen".

The S 3/6 presteerde uitstekend op lange afstandsroutes, door in 1951 een trein van 150 ton te trekken over een afstand van 180 km, van Hamburg naar München, slechts stoppend om water aan te vullen. De "S" staat voor "Sneltreinlocomotief" (lange-afstandstrein) en 3/6 staat voor de verhouding van het aantal drijfassen tot het totaal aantal assen. Deze locomotieven werden hoofdzakelijk gebruikt op lange-afstandslijnen in Bavaria, hoewel ze ook sommige beroemde treinen trokken, zoals de Oriënt Express en Rheingold, de Ostende-Venetië Express of de Parijs-Carlsbad-Praag Express.

Schaal 1:32

Prachtig bouwpakket met natuurlijk weer uitsluitend kwaliteitsmaterialen en veel metalen onderdelen, die de gedetailleerdheid zeer tot uitdrukking brengen. Zo zijn o.a. alle wielen en de aandrijfstangen volledig van metaal.
De bouwdoos bestaat uit laservoorgesneden en uit metaal gegoten onderdelen, die op gemakkelijke wijze in elkaar te bouwen zijn met behulp van een stap-voor-stap fotohandleiding en de bijbehorende bouwbeschrijving, die door ons natuurlijk weer voor u in het Nederlands is vertaald.
De loc wordt gebouwd als een houten chassis en bekleed met messing plaatwerk, waarbij GEEN soldeerwerk nodig is.

Levering zonder de afgebeelde display met rail.
U kunt deze locomotief motoriseren met de aparte motorkit OC55003.
Bijpassende rails en wissels kunt u vinden bij "PECO rails en wissels" in onze afdeling "Modelspoor"

Gerelateerde Producten